Botulinum Toxin

Botulinum Toxin

Botulinum Toxin Enjeksiyonu uygulaması ’clostridium botulinum’’ adı verilen bakteriden elde edilen bir nörotoksindir. Clostridium botulinum sinir uçlarında iletimi sağlayan maddelerin salınımını engeller. İletimin azalmasıyla sinirin ulaştığı organın işlevlerin azalmasını ya da tamamen kaybolmasına olanak tanır. Botox enjekte edildiği bölgede etkili olan bir yöntemdir. Başta estetik olmak üzere pek çok tıbbi alanda da kullanılmaktadır. İlerleyen yaş, genetik faktör ya da aşırı mimik kullanımı sonucu oluşan karışık tedavisinde yanı sıra migren ve terleme tedavisinde de sıklıkla tercih edilmektedir.

Hangi Alanlarda Kullanılır

Kırışıklık Tedavisi

Kırışıklıkların tedavisinde tercih edilen botulinum toxin enjeksiyonu ile uygulama yapılan kişiler kırışıklıklarından arınmış gergin bir cilt ile daha genç ,daha enerjik bir görünüme kavuşurlar. Kadın ve erkek hastalarımızın bir çoğunda göz çevresindeki kaz ayakları bölgesinde oluşan kırışıklıklar, alın üzerinde yer alan yatay çizgiler , kaş arasında etkili çalışan kasın neticesinde oluşan ve kişiyi kızgın gösteren dikey çizgilerin giderilmesinde tercih edilen etkili ve hızlı bir yöntemdir.

Yüz şekillendirme

Botulinum toxin enjeksiyonu ile kaşların kuyruk kısmından kaldırılması, kaş orta kısmındaki yüksekliğin indirilmesi gibi tekniklerle hastanın yüzünde rahatsız olduğu bölgelere uygulama yapılarak yüze şekil vermek mümkün.

Nasıl Uygulanır?

Hastanın beklentileri dinlenerek şikayetleri dinlenir. Şikayetlerine göre uygulama yapılacak bölge belirlenir. Botulinum Toxin Enjeksiyonu uygulaması ameliyathane ortamı gerektirmeden klinik ortamında gerçekleştirilmektedir. İşlem öncesi uygulama yapılacak alana sürülen uyuşturucu etkisi olan kremler sayesinde ağrısız, acısız olarak gerçekleştirilmektedir. Uygulama süresi yaklaşık 5 dakikadır. İşlem sonrasında 24 saat boyunca uygulama alanına herhangi bir müdahaleden kaçınılmalıdır.

Botulinum toxin belli nedenlerden dolayı yüzde oluşan kırışıklıkların giderilmesi, migren tedavisi ve aşırı terleme sorunlarına çözüm de etkili ve kolay bir yöntemdir.

Botulinum toxin Enjeksiyonu , hamile veya emziren kişilerde, kan sulandırıcı kullanan veya işlemden 1 hafta öncesinde kullanmış olan kişilerde uygulanmamalıdır. Botox uygulaması yaptırmadan önce doktorunuza içmiş olduğunuz ilaç ve hastalıklarınız konusundan bilgi vermeniz gerekmektedir.

Botulinum toxin işlemi ortalama 5-10 dk sürmektedir.

Botulinum toxin etkisi minimum üçüncü günde , maksimum dokuzuncu günde görülmektedir. Botulinum Toksin Enjeksiyonu malzemesinin kullanılan markalara göre dört ay ve dokuz aya kadar kalıcılığı mevcuttur.

Botulinum toxin uygulaması uygulandığı bölgede gerilme meydana getirir.Getirmiş olduğu gerilimle kırışık tedavisinde uygulanırken, dolgu uygulaması ise bölgenin hacim kazanmasını sağlar

Botulinum toxin uygulaması yan etkileri arasında enjeksiyon uygulanan küçük noktalarda çürüme ve kızarıklık görülebilir ve baş ağrısı görülebilmektedir.

Botulinum toxin fiyatları, uygulama bölgesine göre değişiklik göstermektedir.Uygulama bölgesi değiştikçe fiyat da değişecektir. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.