Meme Küçültme

Göğüslerin büyüklüğü (makromasti) estetik problem olmasıyla birlikte ciddi sağlık sorunlarına yol açmaktadır.Genç kadınlarda meme büyüklüğü yapısal olarak yada fibrokistik meme hastalığına bağlı olmaktadır.Genç yaş grubunda estetik açıdan kaygı yaratmaktadır.Hastalar daha çok güzel ve kabul edilebilir büyüklükte göğüse sahip olmak istemektedir.Toplum içerisinde özgüven eksikliğine bile neden olmaktadır genç yaşta olan büyük göğüsler zamanla doğum ve emzirme nedeniyle daha da sarkık ve büyük olmaktadır.Orta ve ileri yaşlarda ise göğüs büyüklüğünden kaynaklı pişikler,sırt  ve boyun ağrıları hatta boyun fıtıklarına neden olmaktadır.

Meme küçültme ameliyatı için hasta muayeneye geldiğinde öncelikle hastanın şikayetleri dinlenir fiziki muayenesi yapılır ve fotoğrafları çekilip simülasyon eşliğinde neler yapılabileceğimiz konuşulur hastanın istekleri değerlendirilir.Hastanın yaş ve daha sonrasında çocuk düşünüp düşünmediği konusunda konuşuluk ona göre teknikte karar verilmektedir.Meme başı hissi korumak ve süt bezlerine zarar vermemek amacıyla genelde santral pedikül tekniği tercih edilmektedir.Bu teknik ile meme başını koruduğumuz için meme başında hissizlik olmaz ve sonrasında rahatlıkla emzirebilir.

Hastalarımız sigarayı kullanıyorsa eğer yaklaşık 1 ay öncesi bırakmalıdır.Ameliyat genel anestezi ile olmaktadır.ameliyat 3  saat sürmektedir.Süt bezleri ve meme başı korunarak yapılmaktadır.Kanama kontrolü için her iki memeye diren koyulmaktadır kanama durumuna göre direnler çekilmektedir.Hastanede kalma süresi 1 ila 2 gündür.Ameliyat sırasında takılan sütyen 1 ay kalmaktadır.Hastaların normal yaşama dönmesi 2 haftayı bulmaktadır.