PRP

PRP

Platelet rich plasma kısaltması olan prp işlemi ile kişinin kendi vücudundan az miktarda alınan kanın çeşitli işlem sonrası tekrardan vücuda enjekte edilmesidir. Çeşitli işlem sonrası elde edilen trombasit kanın pıhtılaşması ile ilgili işlevlerinin yanı sıra doku hasarının iyileşmesini sağlayıcı özellikteki büyüme faktörlerini salgılama görevlerine sahiptir.Prp tedavisi ile kişinin kendi kanıyla vücudundaki bazı hastalıkları iyileştirmek ve cilt gençleştirme işlemlerini yapabilirsiniz.

Prp uygulaması cilt gençleştirmenin yanı sıra saç dökülmelerinde ve pek çok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. PRP tedavisi kırışıklık, leke oluşumları, sivilce ve yara izleri ve cilt çatlaklarının tedavisinde de tercih edilmektedir.

PRP Tedavisi Nasıl Yapılır

PRP tedavisi yaklaşık 30-40 dakika süren bir uygulamadır. Hastanın kanı bir tüp içinde toplanır. Kan diğer bileşenlerden santrifüj yöntemi ile ayrılır. Kanın içinde yer alan trombositler yaralı dokuları onarır ve doğal bir rezervuar işlevi vardır. Böylece ciltte kollajen üretimi desteklenir. Kıkırdaklar daha sert ve esnek hale gelir.

PRP enjeksiyonu saç dökülmesi için saç derisine lokal uyuşturucu solistonu ile uygulanır. Yüz için PRP ise gerekli görülen yerlere dolgu gibi enjekte edilir.

Saç PRP

Saç dökülmesi problemi yaşayan kişiler için PRP bir çözümdür. Bu uygulamada yine hastanın kanı alınır. Bu kan işlenir ve saç derisine enjekte edilir. Uygulama öncesi anestezik krem uygulaması yapılmaktır. Bu yüzden uygulama esnasında acı hissetmezsiniz. Bölgesel saç dökülmesi ya da erkek tipi kellik için bu yöntem uygulanabilir. Bu uygulama doku rejenerasyonu ve iyileşme açısından oldukça faydalıdır.

Cilt PRP

PRP ile cilt gençleştirme uygulaması yapılmaktadır. Kişiden alınan kan işlemden geçerek sorunlu bölgelere enjekte edilir. Tedavi öncesi anestezik krem uygulanır. Bu uygulama yaraları iyileştirir, kırışıklıkları azaltır ve akne izlerini iyileştirir. Daha kusursuz bir cilt için bu uygulamaya başvurabilirsiniz.

PRP, iyileşmeyen yaralarda, ortopedik sorunlarda, estetik amaçlı kullanılır. PRP tedavisi kırışıklık, leke oluşumları, sivilce ve yara izleri ve cilt çatlaklarının tedavisinde de kullanılmaktadır.

Kan sulandırıcı alanlara, kanser öyküsü olanlara, kan hastalığı olanlara, otoimmün hastalığı olanlara, yapılacak alanda enfeksiyon ve iltihap olanlara, hamile ve emzirenlere prp uygulaması uygulanmamalıdır. Bu kişiler haricinde prp uygulaması yapılabilir.

2 hafta aralık olucak şekilde uygulanan prp işleminde seans süresi kişinin ihtiyacına ve hastalığına yönelik ortalama 3-8 seans sürmektedir.

Prp uygulaması kalıcı bir uygulama olmayıp etkisi 2-3 ay sürmektedir.

Prp uygulaması ile geçici bir morarma, ağrı ve şişme meydana gelmektedir. Yan etkiler geçici olup sosyal hayatınıza hemen dönebilirsiniz.

Prp uygulamasında, cilt prp ve saç prp olarak fiyatları değişiklik göstermektedir.Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.