Ameliyatsız Yüz Germe (HIFU) Nedir?

Ameliyatsız Yüz Germe (HIFU) Nedir?

Hıfu uygulaması, yüksek teknolojiye sahip fokuslu ultrason teknolojisi kullanarak uygulama yapılan ameliyatsız yüz germe ya da gençleştirme uygulamasıdır. Yüksek yoğunluklu fokuslu ultrason (hıfu) uygulaması cildin alt katmanlarında bulunan dokulara ses dalgaları göndererek dokuda bulunan kolajenin artmasına olanak tanımaktadır. Hifu cerrahi bir müdahale olmayıp, odaklanmış ses dalgaları anlamına da gelir.

Hıfu Uygulamasının Etkili Olduğu Bölgeler

Yüz ve boyun bölgelerinde bulunan deformasyonları ortadan kaldırmak amacıyla yapılan ameliyatsız yüz gençleştirme yöntemi etkili olduğu bölgeler;

• Yanak
  • Boyun
  • Göz Kapağı
  • Bacak İçi
  • Diz üstü ve kollar
  • Gıdı
  • Göğüs
  • Yüz şekillendirmesi
  • Göz çevresi ve kaş arası kırışıklıkları
  • Yüzdeki sarkmanın giderilmesi
  • Gevşek boyun kıvrımları,

Yüksek Yoğunluklu Fokuslu Ultrason (HİFU) Kimler İçin Uygundur?

• Genellikle 30 yaş ve üstü olan kişiler
  • Cerrahi bir müdahale yaptırmak istemeyen,
  • Cildinde sarkma ve kırışıklık bulunan,
  • Göz çevresinde kırışıklık olan ve
  • Kolajen seviyesini arttırmak ve daha genç bir görünüme kavuşmak isteyen kişiler için uygundur

HIFU için Uygun Aday mıyım?

Bazı durumlarda kişiler hifu uygulamasından faydalanamaz. Bu durumlar;

• Diyabetik hastalığı olan kişiler,
  • Herhangi bir cilt hastalığına sahip kişiler,
  • Kalp pili bulunan kişiler,
  • Hamile olanlar,
  • Epilepsi hastalığı bulunanlar,
  • Aşırı sarkması olan kişiler (Diğer yüz germe işlemleri önerilir)
  • Otoimmün hastalığına sahip bireyler ameliyatsız yüz gençleştirme (hifu) uygulaması için uygun değildir.

Ameliyatsız Yüz Germe HIFU Uygulamasının Faydaları

Tüm dünyada oldukça fazla tercih edilen ve memnuniyet derecesi de oldukça yüksek olan Ameliyatsız yüz germe (hifu) uygulamasının birçok faydası bulunmaktadır. Bunlar;

• Ciltte ciddi oranda toparlama sağlar.
  • Ciltte sıkılaşma sağlar.,
  • Cildin gerilmesini sağlar.
  • Kırışıklıkları giderme de etkilidir.
  • Ciltte herhangi bir reaksiyona sebep olmaz.
  • Yüz de; yanak, kaş, nazolabial, alt çene, gıdı, alın bölgelerine uygulandığı gibi vücutta da kol, sırt, göbek, popo, basen, bacak bölgelerine uygulanabilir.
  • Genel anestezi veya lokal anestezi gerektirmez.
  • Hastanede yatış veya gözlem süresi gerektirmez.
  • Ameliyatsız uygulamadır.
  • İşlemden hemen sonra günlük hayata dönülebilir.

Hifu Yüz Germe ve Cerrahi Yüz Germe Arasındaki Farklar

Son birkaç yıldır hem erkekler hem de kadınlar hifu uygulamasına oldukça fazla başvurmaktadır. Ritidektomi prosedürü olarak da bilinen cerrahi yüz germe, onlarca yıldır popüler bir seçenek iken ameliyatsız yüz germe uygulamasına son yıllarda ilgi daha da artmıştır.

Hangi prosedürün cilt sıkılaştırma hedeflerinize ve beklentilerinize en uygun olduğuna karar vermenize yardımcı olmak için her iki seçeneğin ana farklılıkların bir özetine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

HIFU Nasıl Uygulanır?

İlk olarak yüksek yoğunluklu fokuslu ultrason yaptırmak isteyen hasta değerlendirmeye alınır. Bu değerlendirme kapsamında kişinin kas ve bağ dokusuna, derisindeki sarkmanın boyutuna ve dokularının gerginliğine göz atılır. Uygun görülen hastaların cildi temizlenerek uygulama yapılacak bölgeye kayganlaştırıcı ve soğutucu bir jel sürülür.Bazı bölgeler, lokal anestezi kremi ile uyuşturulur. İşlem yapılacak alanın işaretlenmesinin ardından hasta bir süre bekletilir. Cilt işleme hazır olduğunda 30-45 dakika sürecek olan Hifu tedavisine başlanır. Bu aşamada başlığın üzerinde gezdirildiği, hasarın gözlemlendiği dokuların, 65° C ve 70° C sıcaklıklarda enerjiye maruz bırakılarak kolajen üretimini tetiklenmesi sağlanır. Odaklanılıp milimetrik boyutta uyarılan dokular da kolajen liflerini ve onarım sistemini harekete geçirir ve böylelikle zaman içerisinde cildin gerilip sıkılaşmasının yolu açılmış olur.

HIFU Öncesi ve Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Yüksek yoğunluklu fokuslu ultrason tedavisi (hifu) öncesi ve sonrasında dikkat edilmesi gereken bazı durumlar mevcuttur

Hifu Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hifu uygulaması yaklaşık 48 saat öncesinde alkollü içecek tüketimi bırakılmalıdır. Alkol hifu sonrası ödem oluşumuna neden olabilir. Alkolün bırakıılmasıyla oluşabilecek ödemin önüne geçilir. Uzman doktorunuz tarafından hifu için uygun aday olup olmadığınız gerekli muayene ile belirlenir ve işleme geçilir.

Hifu Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hifu sonrası en az 24 saat işlem yapılan bölgeye su gelmemelidir. Birkaç gün sert yiyecekler tüketilmemelidir. En az 5 gün çok sıcak ve çok soğuk ortamlarda bulunulmamalıdır. Aşırı ağır egzersizlerinden kaçınılmalı ve hangi mevsim olursa olsun güneş koruyucu krem kullanılmalıdır.

Hıfu uygulaması ultrasonik ses dalgalarını kullanarak ciltte toparlanma ve sıkılaştırma meydana getirir.

HIFU uygulaması, yüz ve vücudunda sarkma sorunları yaşayan 30 – 65 yaş ve işlem için engel bir hastalığı olmayan herkes güvenle yaptırabilir. Fakat aşırı sarkma sorunu yaşayan kişilerde sonuç alınamayabilir.Yüzü çok ince ve dokusu az olan kişiler için hifu uygun değildir.

Hıfu uygulaması, uygulama bölgesi ve tedavi planına göre tedavi süresi de değişklik göstermektedir. Tedavi süresi 30-60 dakika arasında değişmektedir.

Hıfu uygulaması etkisini 1 aydan sonra göstermeye başlar. Ancak daha net etkisi 3 üncü aydan itibaren gözlemlenir. HIFU uygulaması uzun süre kalıcılığını gösterir. Ancak yaşlanma,sigara, beslenme alışkanlıkları ve uyku düzenine bağlı olarak uygulamanın kalıcılık süresi de azalabilir.

Hıfu uygulamasında ağrı, ciltte kısa süreli kızarıklık, ödem, uyuşma hissi, hiperpigmentasyon (ciltte koyulaşma), etkisizlik gibi kısa süren yan etkileri bulunmaktadır.Herhangi bir zararı da yoktur.

HIFU uygulaması ardından yaklaşık 40 gün doktorunuzun önerdiği bakım kremlerinizi kullanmanız gerekmektedir.

Uygulama ardından istediğiniz zaman makyaj yapabilirsiniz.

HIFU fiyatları, uygulama bölgesine göre değişiklik göstermektedir..Uygulama bölgesi değiştikçe fiyat da değişecektir. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.