Covid-19 Nedir?

Covid – 19 hastalığı ilk olarak 2019 Aralık ayında Çin’in Wuhan kentinde görülmeye başlandı. Çin, 31 Aralık 2019 tarihinde Dünya Sağlık Örgütüne başlayan pnömoni durumlarını bildirdi. Çin’den sonra bir çok ülke Covid 19 hastalığı nedeniyle halkını bilinçlendirmeye başladı. İran, İtalya, Güney Kore, ve Amerika Birleşik Devletleri gibi bir çok ülkeyi sarak bu virüs tüm insanlar için endişe edici ve tedbir almaya mecbur bırakan hastalık haline dönüşmüştür. bugün ki yazımızda Civid – 19 nedir? konu başlığını değerlendireceğiz.

Covid – 19 Belirtileri Nedir?

• Yüksek ateş
  • Öksürük
  • Solunum yetmezliği

Covid – 19 hastalığı ile ilgili yaygın olmayan ancak hasta olan kişilerde oluşan belirtiler bulunmaktadır.

• Vücut ağrısı
  • Burun akıntısı
  • İshal
  • Tat alamama
  • Boğaz ağrısı
  • Burun tıkanıklığı

Olarak sıralamak mümkündür. Covid – 19 hastalığı olan veya bulaşan kişilerde 2 – 3 gün içerisinde etkisini gösterebilmektedir. Bazı kişilerde bu süre 14 güne kadar uzayabilmektedir.

Covid – 19 hastalığı hızlı bulaşması ve henüz bulanan bir tedavisi olmaması nedeniyle aşı çalışmaları tüm dünya genelinde başlatılmıştır.

Grip ve Covid – 19 virüsünün ortak özelliği vücudun üst kısmında kalmayıp yani üst solunum yolunda kalmayıp, alt solunum yollarında yani akciğerleri tutarak zatürre ye dönüşmektedir. Hastalık henüz üst solunum yollarındayken hasta olan kişinin grip mi Covid – 19 hastalığı olduğunu klinik olarak ayır edilmemektedir. Laboratuvar ortamlarında bu yürüsün olup olmadığı tespit edici tanı yöntemlerinin kullanılması gerekmektedir.

Hastalığın en büyük belirtisi olan yüksek ateş, yüksek ateşiniz varsa ve ateş düşürücü ilaçlar almanıza rağmen ateşiniz düşmüyorsa, boğazda kuruluk, kuru öksürük gibi şikayetleriniz varsa mutlaka Doktora görünmelisiniz.

Covid – 19 hastalığı olan ve iyileşen hastaların yeniden bu hastalığı kapma olasılığı en çok merak edilen konulardan birisidir. Bağışıklık sisteminin güçlendiğini ve bu hastalığa yakalanmama durumunun olup olmadığı söylemek şuan ki bilgilere çok zordur. Hastalığı kapmış ve iyileşmiş hastaların da kendilerini korumaları ve dikkat etmeleri gerektiğini sosyal mesafe, maske, eldiven, sürekli ellerimizi 20 saniye boyunca bol su ve sabunla yıkama kuralına uyarak hareket etmelerini söyleyebiliriz.

Covid – 19 Nedir? Konu başlıklı yazımızın sonuna geldik. Umarım sizler için bilgilendirici yazı olmuştur. Daha fazla bilgi için bizimle (+905320563693) iletişime geçebilirsiniz.